Svijeću prve adventske nedjelje splitske manifestacije Gastroadvent u Splitu zapalili su novinari tiskanih medija i digitalni nomadi, uz predstavnike turističkih zajednica i Splitsko-dalmatinske županije.
Moto ovogodišnjeg Gastroadventa je Mediteranska prehrana - Održiva – odgovorna - ostvariva.
Kako autorica manifestacije nutricionistica Olja Martinić kaže: "Gastroadvent u Splitu jedinstvena je manifestacija koja desetljećima promovira mediteransku prehranu fuzijom nutricionizma, gastronomije i turizma. Zahvaljujući angažmanu i sudjelovanju predanih novinara, koji će i ove godine donijeti svjetlo u grad podno Marjana, uporno dijelimo znanstvene spoznaje utkane u gastronomske vještine. Upoznali smo brojne zdravstvene benefite mediteranske prehrane te svjedočili virtuoznoj pripremi jela od pojedinih namirnica. Moto ovogodišnje manifestacije je Mediteranska prehrana je održiva, ostvariva i odgovorna. U svom izvornom obliku navedeno načelo je osnova postupanja i kao takvo treba ostati osnova ponašanja. Sredozemno more ili Mediteransko more je more Atlantskog oceana površine oko 2.5 milijuna km² i povezuje sve zemlje izvorne mediteranske prehrane. Kako bi mediteranska prehrana bila održiva moramo odgovorno raspolagati morem i kopnom te racionalno koristiti resurse. Da je isto ostvarivo, dokazuju nam protekle tisuće godina mediteranske prehrane koja je prije jedanaest godina, točnije 16. studenog 2010. godine uvrštena na popis nematerijalne UNESCO-ve zaštićene baštine."
Partneri ovogodišnje manifestacije su:
Drniški pršut d.o.o. specijalizirana je firma za proizvodnju suhomesnatih proizvoda drniškog kraja. Proizvodnja se odvija na tradicionalan način, svježe meso dimi se na vatri graba, lokalnog hrasta i suhe drače uz dodatak aromatičnog bilja kao što su smilje i smreka. Glavni proizvod je pršut proizveden na miljevačkoj buri koji dozrijeva uz prisutnost plemenite plijesni bez korištenja umjetnih konzervansa nitrita ili aditiva.
Splitsko-dalmatinska županija, kao i TZ SDŽ, podržavaju Gastroadvent u Splitu, na taj način promovirajući mediteransku prehranu i domaće proizvođače, poduzetnike i turističke djelatnike.
Turistička zajednica grada Splita ulaže velike napore u pozicioniranje destinacije koja je prirodni spoj povijesti, gastronomije i moderne ponude, a sve u cilju zaštite svih komponenti mediteranske prehrane.
Grad Split je odlučan u podršci projektima koji su na korist njegovih stanovnika i zahtjevnih gostiju i to uz mudrost iskustva i nove tehnološke mogućnosti.
Za poticanje zastupljenosti domaćih proizvoda već godinama se zalaže HGK Hrvatska gospodarska komora koja od 1997. godine provodi nacionalni projekt “Kupujmo hrvatsko“. Cilj projekta je pridonijeti povećanju potrošnje lokalnih proizvoda i na taj način poduprijeti gospodarstvo. Ovaj projekt je od posebnog značaja što ističe direktor Joze Tomaš, a potvrđuje i suradnjom s Gastroadventom u Splitu.
JU RERA S.D. se, u sklopu projekta MD.net, za potrebe uspostave inovativnih prehrambenih proizvoda odlučila na suradnju sa osnovnim i srednjim školama sa područja Splitsko-dalmatinske županije te dionicima koji se bave proizvodnjom ili plasmanom mediteranskih prehrambenih proizvoda i promocijom mediteranskog načina života. Projekt MD.net usmjeren je na razvojne mogućnosti i rješavanje problema vezano za popularizaciju mediteranske prehrane. Mediteranska prehrana je dio mediteranskog identiteta upisana u UNESCO listu nematerijalne kulturne baštine. Cilj projekta je jačanje istraživanja u ovom području u skladu s UNESCO-ovom Konvencijom o mediteranskoj prehrani, s ciljem podizanja kvalitete prehrane i života u 9 zemalja projektnih partnera, kao i promoviranja mediteranske prehrane, koja je prepoznata kao zlatni standard pravilne prehrane, kao i njeni dalekosežni povoljni učinci na zdravlje. Osim želje da se što veći broj ljudi uključi u MD.net projekt kako bi im se približila važnost mediteranske prehrane u svakodnevnom životu, kao i utjecaj iste na njihovo zdravlje, dodatni cilj projekta je da se kroz proces dodjele Med Diet Declaration loga uspostavi standard u klasifikaciji mediteranskih područja. Konačni cilj dodjele Deklaracije je pozicioniranje Splitsko-dalmatinske županije kao poželjne mediteranske gastronomske regije.
Poseban partner ovogodišnjeg Gastroadventa u Splitu je vinarija Kairos.
Mariola Milardović Perić otvara Gastroadvent u Splitu 2021.g.
Adriana Gudelj iz Savjetovališta za nutricionizam Olja u ime Olje Martinić autorice projekta govori o ovogodišnjem Gastroadventu u Splitu 2021.g.
Alijana Vukšić TZ grada Splita
Jozo Tomaš HGK županiska komora Split
Domagoj Sanac mladi pršutar iz Drniša predstavlja zaštićeni drniški pršut koji je bio temeljna namirnica prve nedjelje Gastroadventa u Splitu 2021.g.
Josip Čulić domaćin paljenja prve gastroadventske svijeće - SidiBar Split
Tonka Alujević autorica ovogodišnjeg vijenca na temu pojasa za spašavanje koji nam u ovom trenu svima treba.
Župan Miljenko Boban i službeno otvara Gastroadvent u Splitu 2021.g.
Prvu adventsku svijeću nade upalili su novinari tiskanih medija i digitalni nomadi, uz predstavnike turističkih zajednica i Splitsko-dalmatinske županije.
Nakon službenog otvaranja slijedilo je predstavljanje raskošnog gastroadventskog stola s jelima pripremljenim i posluženim po važećim epidemiološkim mjerama od strane osoblja restorana-terase SidiBar, uz podršku partnera. Zvjezda većčeri je bio slavni drniški pršut tvrtke Drniški pršut d.o.o.
Mikrolokacija na kojoj dvije godine sazrijeva drnški pršut je prema analizi Institura Ruđer Bošković najbolja takva lokacija u ovom dijelu svijeta.
Osoblje restorana SidiBar pripremilo je brojna jela na temu pršuta.
Tema je bila:
MEDITERANSKI FINGER FOOD S DRNIŠKIM PRŠUTOM I VINIMA KATICH
Miješani ražnjići od pršuta
Kanapeići, krekeri i grizini s pršutom
Kapice šampinjona punjene pestom od pršuta i lososa na kremi od parmezana
Hrskavi pršut zavijuci
Tortilla rolice s pršutom
Fuži s tartufima i pršutom
Njoki s pršutom i kozicama
i sve to uz izvrsna vina Katich
U paljenju prve svijeće sudjelovali su i splitski digitalni nomadi